FANDOM

5th doc
Петият Доктор
Също познат/а като: Супремо
Раса: Галифреец - (Господар на Времето)
Родна планета: Галифрей
Ера на живеене: Расилон
Появявания: Доктор Кой(1963) и ДК:Времеви Сблъсък
Актьор: Питър Дейвисън
Докторите:
ПървиВториТретиЧетвъртиПетиШестиСедмиятОсмиДеветиДесетиЕдинадесетти

Петият Доктор е петото въплъщение на Господаря на Времето, познат като Доктора. Изглеждайки доста по-млад от предшествениците си, Петият Доктор показва нова страна на извънземната природа на Доктора, ставайки по-приветлив към придружителите си и внася повече "човечност" в персоналността на Доктора. Умира бавно от отровната Спекрокс Токсаемиа след като дава единствената анти-отрова на придружителката си Пери Браун.

ПрофилРедактиране

БиографияРедактиране

ПътуванияРедактиране

Теган настоява да я завърне до 1981, Земята, което той опитва много пъти без успех. По пътя Ниса колабира и Мара обладава Теган.

Някъде по това време, Доктора среща Десетото си тяло, защото техните ТАРДИСи се сблъскват един в друг.

5thdocandgravis

Доктора и Гравис.

През 26тия век, на Земята той открива план от Сайбърмените да използват товарния кораб на Капитан Бригс като огромна бомба. Кораба пропада през времето в далечното минало, убивайки динозаврите на и историята на Земята продължава по нормален начин. Все пак Адрик, който все още бил на кораба, умрял (ДК: Земен Шок).

След още приключения, където Доктора среща стари врагове, включително Силурианците и Морските Дяволи, Теган и Търлоу напускат ТАРДИС. Теган решава, че смъртта и насилието й идва в повече (ДК: Възкресението на Далеците), а Търлоу се завръща на родната си планета Трион

РегенерацияРедактиране

"Адрик?"
―Последните думи на Доктора
Doconfronts

Доктора, лице в лизе със Шараз Джек.

Накрая, Петият Доктор и последната му придружителка Пери Браун са изложени на Спекрокс Токсаемиа в мината "Андрозани" по времето на битка между контрабандисти на оръжие жесток маскиран лунатик, наречен Шараз Джек, правителствени войници и нечестни политици за минерала Спекрокс. Със само една доза анти-отрова, лекуваща отравянето със Спекрокс Токсаемиа, той пожертва собствения си живот, за да спаси Пери, регенерирайки в шестото си въплъщение. По време на регенерацията му, Властелина се опитва да се намеси чрез връзката на ТАРДИС с Камелион, но Доктора е спасен от по-стара Ниса, която се сързва с него (БФА: Точно време).

За пълен списък с историите на Петият Доктор в реда, в който той ги е изпитал, вижте Времева Линия на Петият Доктор.

Also on FANDOM

Случайно уики